Kind zonder stress | Workshop

In de tweedelige workshop ‘Kind zonder stress’ geeft erkend kindertherapeut Ciska van der Veer met laagdrempelige oefeningen handvaten aan ouders om stress in het lichaam van hun kind te reduceren.

Symptomen van stress bij een kind

Kinderen ervaren steeds vaker stress in de hedendaagse samenleving. Deze stress uit zich in symptomen als stemmingswisselingen, hoofdpijn of buikpijn en concentratieproblemen, maar ook in bedplassen, faalangst of onbegrepen ziektebeelden.

Stress verminderen bij het kind

‘Hoe kan ik omgaan met de stress-symptomen van mijn kind’ is een vraag die kindertherapeut en kinderkinesioloog Ciska van der Veer vaak hoort van ouders. Zij ontwikkelde daarom de workshop ‘Kind zonder stress’. In deze workshop wordt theorie afgewisseld met praktijk en interactie. Door middel van eenvoudige bewegingen leren ouders in de workshop het stressniveau van hun kind omlaag te brengen. Na de workshop(s) krijgen de aanwezigen een hand-out waar de gedane oefeningen nogmaals worden uitgelegd.

Stop spanning, leerproblemen en buikpijn bij jouw kind

De workshop ‘Kind zonder stress’ bestaat uit twee delen. De eerste workshop gaat in op algemene stress-symptomen van een kind en praktische oefeningen daarvoor. De vervolgworkshop biedt ondersteuning voor specifieke problemen bij het kind, zoals leerproblemen, fysieke klachten, slecht slapen of voedingsproblemen.

Praktische informatie over de workshop

Kosten per deelnemer € 95,- voor beide avonden, inclusief koffie/thee en een hand-out. Maximaal 10 deelnemers per groep. Op aanvraag ook op locatie voor een privé groep, datum in overleg.

Aanmelden

Aanmelden voor de workshop kan via de mail (info@kinderkinesiologie.nl) of via WhatsApp (06-33035919). Vermeld bij de aanmelding uw naam, telefoonnummer, mailadres en gewenste datum en locatie van de workshop.

Woensdag 15 en 22 september 2021

Hommerts